12-03-2014

Te oud

De herbergen kosten tussen de 5 en 7 euro. Maar daar moet je dan wel wat voor doen.
Wachten tot ze opengaan om 15.00 uur. Binnen zijn om 22.00 uur. En de volgende dag om 08.00 uur weg zijn.

De Commando en ik kwamen om 20.15 binnen van onze karakterloop, en hadden zin in wijn en eten. Dan is het feit dat je om 22.00 binnen moet zijn, terwijl de stad prachtige restaurantjes en bars heeft, best lastig. Ik heb al een keer, de eerste avond met een pelgrim voor de deur gestaan omdat ik dacht dat die tien uur wel mee zou vallen. Niet dus.
We ontmoeten K, die met de taxi was gegaan, en nog twee vrienden die de Commando onderweg had gemaakt om te gaan eten. Het was dus kort.

Daarna gingen we douchen. Ik stond te douchen en hoorde D in de cabine naast me vloeken en zuchten dat hij te oud for this shit was. De cabines waren redelijk klein, en hij heeft een redelijk grote buik, dus dat matchte niet echt. Verder ging het licht continu uit, je moest de deur openmaken om een paar minuten licht te hebben.
Ik stond me af te drogen en hoorde hem scharrelen en vloeken en kreeg enorm de slappe lach. Hij ook. Tot een pelgrim ons nogal chagrijnig vermaande stil te zijn.

We hadden een rustdag in Burgos, dus wilden eigenlijk uitslapen, maar het licht ging om 07.00 uur aan. Hij was nog steeds te oud for this shit en nam mij mee naar een viersterrenhotel. We hadden een marmeren badkamer, eindeloos veel water, shampoo en zeep, gigantische witte handdoeken, schone lakens, roomservice en alle tijd van de wereld.

Vandaag: 20,4 Castrojeriz
Nog 446,4 te gaan. 

Geen opmerkingen: