01-03-2014

Kamer delen

De tweede herberg lijkt meer een hotel, de kamer heeft een douche met douchegel, maar dan wel met twee stapelbedden. Ik deed een schietgebedje dat de kamer niet zou vollopen, maar dat was ijdele hoop, al was het maar 1 Duitser die zich aansloot.

De man (ongeveer 65) kwam binnen, deed zijn mond open, en niet meer dicht. Ik weet nu alles van zijn tocht, zijn dochter, zijn benen en zijn schoenen. En dat binnen tien minuten.
Ik was kapot.

Ik had even vrij, maar 's avonds werden we aan de dis verwacht. Hij pakte de draad gewoon weer lekker op. Hij had geen vragen nodig. Nu weet ik ook alles over zijn vroegere werk, zoon en de huurprijzen in Groningen. Ik zat me heel Zen te verbazen over zijn monoloog. Met als hoogtepunt dat hij even samenvatte hoe onze verstandhouding was.
'Wir kommen schon klar mit einander, das ist mir deutlich!'

Daar vond ik hem echt wat te optimistisch.

Vandaag: 21,8 kilometer, Estrella
Nog: 661,8 te gaan. Dat schiet al lekker op. 

1 opmerking:

Unknown zei

Hij had je De Waardt nog niet gezien?