03-03-2014

De ene Camino is de andere niet

Een Iraanse die al langer onderweg is dan ik, vertelt me hoe de Camino werkt.
'Every day you'll ask yourself why you do this, and promise yourself you will never do it again. And then the next morning you wake up and go for it, again!'

Mijn ervaring is totaal anders, misschien komt het nog, al hoop ik van niet, want ik heb totaal geen sportsgeest, Ik moet er niet aan denken dat elke dag een overwinning is. Om iedere keer weer jezelf te moeten motiveren.

En op het gevaar af een blije eikel te zijn: ik geniet van alles. Het vroege opstaan, het op mijn rug slingeren van mijn rugzak waar alles in zit wat ik nodig heb, het niet weten waar ik terecht zal komen, de praatjes onderweg in de gehuchten, het desolate landschap, de stilte, de voldoening aan het einde van de wandeling, de ontmoetingen, het door elkaar spreken van vier talen, het weerzien van de andere pelgrims, het gemak waarmee mensen hier delen en voor elkaar zorgen. Alles.
Maar momenteel heb ik geen blaren.


Vandaag: 18,5 (volgens mijn eigen stappenteller 20,3 km. en die geloof ik). Viana. 
Nog: 622 te gaan. Het is al bijna tijd voor een feestje. 

1 opmerking:

Anoniem zei

Je gaat toch niet ruim voor de afgesproken datum de eindstreep al halen! Ineke