04-01-2013

Ontrouw

Ik heb me in het verleden vaker laten verleiden tot het kopen van een aparte agenda. Maar iedere keer kwam ik er weer van terug. De agenda die ik al jaren gebruik is groot, overzichtelijk en ja, ook best saai.

Samen met mijn broer en zijn dochter van negen ging ik een nieuwe aanschaffen. Ik had ze allebei in mijn hand. Voor mijn nichtje was het duidelijk.


Die gouden zijkant was natuurlijk ongekend prachtig.
En hij paste perfect. Bij alles. En zeker ook in de datsja, die afgezien van alle andere thema's een rozenthema heeft meegekregen.

Ik checkte nog even bij mijn broer, voor hem was het eveneens duidelijk. De rozen pasten bij mij. Maar toen ik bekende dat ik van de afgelopen jaren zo'n vier ongebruikte agenda's had omdat ik maar niet aan dat kleine gedoe kon wennen, raadde hij me de saaie aan.
Ik kocht de rozen.

Het heeft precies twee weken geduurd. Vandaag kwam ik thuis met een nieuwe saaie. 
Bij deze zweer ik plechtig dat ik nooit meer naar een andere agenda zal kijken.

Geen opmerkingen: