08-08-2010

Zomergast

A vindt dat Jelle een jankhoofd heeft. En nu dat eenmaal gezegd is, kan ik het niet anders meer zien. Afgezien daarvan wil het maar niet vlotten met Jelle. Hij interrumpeert waar hij had moeten zwijgen, blijft stil waar er niets te halen valt. Onderkoelde humor ontgaat hem totaal.

Gisteren zetten we Zomergasten te laat aan. Ik kende Paulien Cornelisse niet, maar die paniekerige blik beviel me wel. Ook haar natuurlijke, niet-sterachtige houding vond ik een prettige verademing.

De vragen van Jelle waren opmerkelijk. Of Paulien in haar eentje hardop lachte bij het zien van een grappig programma?
Paulien, schrikachtig: 'Ja. Is dat gek? Jij niet?
Nee, dat deed hij niet. Zich zo laten gaan.
In Pauliens blik stond te lezen dat ze er weer een probleem bij had. En ze heeft er al zo veel. Dat blijken overigens geen echte problemen te zijn, tenminste als het aantal mensen dat er ook last van heeft een maatstaf is.

Vanaf acht uur had ze er dankzij Jelle waarschijnlijk diverse vraagstukken bijgekregen. Hij zou zelf ook eindelijk eens een aantal problemen moeten krijgen, maar helaas ging dat helemaal langs hem heen. Aan Paulien lag het niet. Een van de betere vond ik wel:

'O, je hebt zelf wat research gedaan, wat leuk!'

Geen opmerkingen: