11-08-2010

Uitspuiten

We gaan naar bed. Ik neem een fles babyolie en wc-papier mee. Dat is niet mijn gewoonte, maar morgen moeten mijn oren uitgespoten worden en dan moet je van te voren druppelen. A heeft hier nog nooit van gehoord, laat staan dat hij zo'n handeling ooit heeft zien voltrekken. Met belangstelling volgt hij mijn bewegingen.

Ik leg mijn hoofd in schenkbare houding en dep met wc-papier. Draai me om en doe het andere oor. Als ik klaar ben houd ik voor elk oor een prop wc-papier om de zaak op de gewenste plek te houden.

A ligt op zijn rug en staart naar het plafond. Zijn stem klinkt heel laag als hij zegt:
'Ze hadden nog iemand over, die kon ik krijgen. Er mankeerde wel het een en ander aan. Maar dat hebben ze me er niet bijverteld.'

Ik geloof niet dat ik hem helemaal goed versta.

Geen opmerkingen: