10-08-2010

UPC

Ik krijg een herinnerings-sms van UPC. Achterstallige rekening waar ik me niets van herinner, maar dat zegt niets. Ik bel maar eens.
Grote verwarring. Aan het einde van het gesprek blijkt dat ik al bijna 3 jaar een automatische afschrijving heb, maar dat ik ook facturen ontvang gepaard gaand met dreig-sms'jes, dus betaal ik al maanden dubbel.

Afgezien van mijn chaotische administratie, vind ik het verontrustend dat UPC daar zelf niets van zegt. De vrouw heeft net een training gehad. Ze begrijpt mij heel goed. Ze begrijpt me zelfs helemaal. (Commando meepraten met de klant tot die plat ligt en dan weer rustig opbouwen in de gewenste eigen richting).
Ze gaat het tot op de bodem uitzoeken. Aan het einde van het gesprek vat ze alles overzichtelijk samen, zodat ons gesprek 2x langer duurt dan nodig. Ik weet nog precies wat er gezegd is, ik heb opgelet, sterker nog, ik kan het me ook nog herinneren. Heel gek.

Drie dagen later. Zelfde vrouw. Ze is er helemaal uit. Ik ben verhuisd. Daarom moet ik naar het gemeentehuis om een uittreksel te halen, want ik ben misschien niet degene die ik voorgeef te zijn.

... acht, negen, tien. 

'Ik woon al 15 jaar op hetzelfde adres, mijn telefoonnummer is hetzelfde, mijn rekeningnummer is hetzelfde, alles is het zelfde behalve de toevoeging K aan mijn huisnummer. Dat was vroeger t/o 33 omdat ik op een woonboot woon. De gemeente heeft die nummering veranderd. Dus het lijkt mij niet nodig dat ik nu tijd ga verspillen met het halen van zo'n uittreksel.'

Dat begreep de mevrouw weer helemaal. Maar ik moest het toch echt doen, anders kon de 600 euro niet worden teruggestort.
Ik meldde dat ik rente wilde.
Dat begreep de mevrouw dan weer helemaal niet. Maar ze ging wel even het gesprek voor mij samenvatten.

1 opmerking:

UPC zei

Het spijt ons te lezen dat uw klachten niet adequaat zijn opgelost.

Graag kijken wij of wij hierin iets voor u kunnen betekenen. Zou u zo vriendelijk willen zijn uw klantgegevens te mailen naar webcare@upc.nl onder vermelding van bovenstaande klacht?

Met vriendelijke groet,
UPC Webcare

Webcare: webcare@upc.nl