14-08-2010

Lijstjes

Eigenlijk doe ik het in elke vakantie. Al jaren. Een lijstje maken van hoe ik mijn leven na mijn vakantie ga aanpakken. Vergelijkbaar met de goede voornemens bij de jaarwisseling. Maar die heb ik al jaren geleden laten varen. Dat scheelt al een hoop gedoe.

Af en toe vind ik die vakantielijsten terug. Er staat altijd hetzelfde op. Dan staar ik daar eens naar en realiseer me dat ik al die punten inderdaad allemaal wilde aanpakken en veranderen. Vervolgens spreek ik mezelf streng toe over mijn niet te benijden karakterstructuur; het gebrek aan doorzettingsvermogen, mijn zap-instelling. Ik herinner me niet dat dat een enorme blijvende indruk achterliet.

Misschien dat ik deze vakantie eens een lijstje maak van dingen die ik hetzelfde wil houden. Kom ik veel opgewekter weer thuis en gedurende het jaar blijft die stemming lekker hangen. Tevredenheid over alles wat ik doe. Geheel volgens plan.
En daar kom ik nu pas op.

Geen opmerkingen: