03-10-2011

Zaterdagavond soap

We zitten diep in Gelderland verborgen in een huisje. Tegen de tijd dat ik naar bed wil, verkondigt W opeens dat we naar het café moeten omdat dat hier in de provincie altijd leuk is. Als ik niet meteen sta te springen, voegt hij er aan toe dat ik er zeker een blog aan overhoud.
Alles voor het werk.

W komt uit het oosten, dus die weet exact wat hij moet doen. Recht op de bar aflopen, bier bestellen en wachten tot degene naast hem het woord tot hem richt. Ik sta er een beetje bescheten achter, maar een vastberaden oosterling ontfermt zich ruimhartig over mij.

W wordt herkend. Of hij niet in een soap heeft gespeeld. Dat heeft hij. Er zitten twee jonge vrouwen aan de bar die dat prachtig vinden. De telefoons worden uit de tas gepakt en binnen vijf minuten wordt W omringd door vijf pronte blonde en donkere stoten die kirrend van alles over hem en de soap willen weten. Intussen zit ik met een gesprek over hoe erg het wel niet gesteld is met die Polen.

W valt tegen. De opgetrommelde meisjes kijken hem al heel snel aan met een blik van: 'Ben ik hiervoor nou helemaal vanachter de buis gerukt?' Maar dat verandert als W refereert aan het feit dat hij acteur is. Grote consternatie aan de bar, dat hadden ze nou echt nooit verwacht: 'Ben jij ACTEUR????'

Ze vinden het zo prachtig, dat ze daar onmiddellijk van willen profiteren. Een uitgelezen kans: met een echte acteur op de foto!

Geen opmerkingen: