09-10-2011

Feest

Ik ben op weg naar een feest en loop onder de weg door naar het station. In de tochtige passage zit een man net verscholen achter een muurtje op de grond, hij kijkt even om om te zien wie eraan komt. Het is niet het type dat je maandagochtend om acht uur in de spits tegenkomt.

'Jij bent een mooie vrouw' zegt hij stellig, voor zover dat mogelijk is. Hij heeft amper tanden in zijn mond.
'Mooie laarzen,' roept hij me achterna als ik de trap op ga. 
'Ja, die laarzen vind ik ook geil,' hoor ik iemand anders zeggen.
Ze zitten daar blijkbaar met z'n tweeën op de koude vloer te genieten van het weekend.
Ik kijk niet om.
'Met jou wil ik wel trouwen, en voor altijd bij je blijven. En dat meen ik echt!'
Deze man heeft alleen mijn achterkant gezien. Ik steek zonder om te kijken mijn hand op.
Gejoel.  
Ik denk dat het een leuk feest wordt...

Geen opmerkingen: