25-03-2016

Goed geantwoord

Bij de Hema waren twee kassa's open. Ik stond voor de ene, een man stond tussen de twee kassa's in. Hij vroeg aan het meisje achter de kassa of er een kassa bij kon.
Ik zei dat ik het probleem niet zag. Dat hij al bijna aan de beurt was.
'Vindt u het goed dat ik dit op mijn manier afhandel?'
'Nee.'
'Vindt u het dan goed dat u zich alleen met uzelf bemoeit?'
'Nee.'
Het meisje achter de kassa lachte.
Toen had hij geen vragen meer. Intussen hielp het kassameisje iemand anders omdat de man verkeerd stond. De kop die hij trok had gefilmd moeten worden.
Ik zei niets. Vond het prachtig. Maar keek onschuldig. 

1 opmerking:

Rachel zei

Tja, sommige mensen moeten per se hun gelijk krijgen. Best wel goed dat je tegen die man in ging. De meisjes achter de kassa blijven vaak toch vriendelijk en een beetje timide. Klant is koning, enzo. Dan moet je als klant maar je mond opentrekken.