03-08-2014

Openingstijden

Ik moest ingewijd worden in de geheimen van Avalon. Ik vond dat prima klinken.
We gingen met z'n allen, veel te veel mensen voor één auto, naar de voet van de heuvel, met fakkels om te jongleren, kleding om warm te blijven en drank om nog warmer te worden. Onderweg kwamen we Derek tegen, die moest er zeker nog bij, dus twee man verdwenen naar de achterbak.
Op de heuvel werden de fakkels aangestoken. Broh vroeg of ik het wilde proberen. Natuurlijk. Steve mompelde nog dat dat totaal onverstandig was als je het nog nooit had gedaan, wat ik beaamde en de stick overnam.


We keken naar de zonsondergang. Broh praatte weer met iedereen die voorbij kwam. Hij had zijn didgeridoo bij zich en leende die even uit aan een vrouw. Ze had het nog nooit gedaan en probeerde hem uit in de toren. Toen ze hem teruggaf zei ze: 'I am not very good at it.'
'Keep it,' zei de Wizard, 'Practice, you'll get better,' en draaide zich om. 
De vrouw was totaal in de war. 
'Is he serious?' vroeg ze aan de anderen. Ze stond daar met dat grote ding in haar armen, totaal in de war van zoveel vrijgevigheid. 
'Yeah, yeah,' zei uiteindelijk iemand. 


Toen moest er LSD komen. Vanzelfsprekend. Je zit bij de hippies of je zit het niet. Twee renden de berg weer af, bleven een uur weg. Er werd rijkelijk uitgedeeld. Ik moest wel drie keer uitleggen dat ik weliswaar uit Amsterdam kwam, maar dat ik dit nog nooit had geprobeerd en dat ik wat inadequaat reageer op dit soort zaken. Of, zoals een dealer een keer tegen me zei toen ik zijn pillen weigerde: 'O, je bent een kotsertje...'
Ik kreeg 1/3 van wat de mannen kregen, maar Broh greep in. Ik moest helemaal opengaan, vooral dat hart van mij, ik had er niets aan om het half te doen. Total surrender. De combinatie van het spul en al die aardstralen zou het een wonderbaarlijke heling opleveren. Ik had niet het gevoel dat ik kapot was, maar het klonk toch prettig en je wist maar nooit, dus nam ik de tweede lading ook.
Ik werd wat giechelig en op een gegeven moment zag ik regenboogvonken. 
Volgende keer toch gewoon meedoen met de mannen. 

Geen opmerkingen: