20-08-2014

Feest

Vandaag is het feest in boothuize Ligthart.
Allereerst omdat ik volkomen overtuigd was dat het vandaag donderdag was en ik in het ziekenhuis stond. Toen bleek dat ik helemaal geen afspraak had, ging er geen belletje rinkelen. Pas toen ik gebeld werd waar ik bleef, drong tot me door dat het vandaag woensdag is. En ik er dus in feite een dag bijgekregen heb.

Nog meer reden tot feest is het feit dat ik een aantal dagen geleden een punt achter de eerste versie van de Horizonners zette, en die mijlpaal nu pas tot mij doorgedrongen is. Dat kwam ook door P, een van de proeflezers, die me belde om te vertellen dat ik echt wat in handen heb.
Komt bij dat ik besefte dat ik dit in drie en een halve maand voor elkaar heb gekregen, terwijl ik het idee had dat ik alleen maar aan het lapzwansen was.
Maar het is nog niet af. Nu begint het schaven en schuren. Het testen op kinderen.
De eerste versie is wel al naar de illustrator die zich erg verheugt om mijn wereld op de horizon verder vorm te geven.

 
Loetje. Die op haar kop hangt omdat ze anders stottert. 
Tamme durft haar uiteindelijk op de thee te vragen...

Het kan ook dat het allemaal veel banaler ligt.
De huurders lieten Gin en Tonic achter. 

Geen opmerkingen: