14-06-2012

Persoonlijkheidstype

En als je dan echt niet meer weet wat je moet doen met je leven, dan doe je een typetest van Psychologie Magazine. Van te voren verheug ik me op de uitkomst, want ik ken die testjes: ik krijg geheid een fijne levensrichting aangereikt.

Mijn score op De Nostalgicus is lager dan gemiddeld.
Daar word ik eerlijk gezegd al blij van, als mijn score flink afwijkt van het gemiddelde. Wat al genoeg zegt. Ik hoef geen test meer te doen.
Maar goed, ik moet nog een richting krijgen, dus lees ik door. 

'U mag wel wat nostalgischer worden. Hang foto's op uit fijne tijden.'
Afgezien daarvan moet ik de tips lezen die mijn verleden meer glans kunnen geven. Dat klinkt dan weer heel zielig, alsof ik het tot nu toe afschuwelijk heb gehad.

Mijn score op De verbitterde is lager dan gemiddeld. 'Op het tijdstype verbitterde scoort u in de buurt van de ideale score.' Kijk, dat dan weer wel. Ik denk dan dat er een link is met het niet-nostalgisch zijn. Maar daar hoor ik ze niet over.

'Uw score op De genieter is hoger dan gemiddeld. Op het tijdstype genieter scoort u in de buurt van de ideale score.'
'Uw score op De Planner is lager dan gemiddeld. U mag wel wat meer op de toekomst gericht zijn.' 

En dan weet ik nu ook dat doordat ik niet plan ik mega hoog scoor op De Genieter.
Een beetje adequaat de juiste conclusies trekken kunnen ze blijkbaar niet bij Psychologie.

Geen opmerkingen: