23-06-2012

Het bloed kruipt

Ik heb nog geen datsja, maar dat gaat niet lang meer duren. Twee juli weet ik meer. Dat weerhield mij er niet van om al een bod te doen op een intens paarse bank. Zo waanzinnig geweldig. Ik wil al jaren zo'n ding. Of knalrood, dat moet ik er wel even bij zeggen.

Eigenlijk is het misgegaan met de verbouwing van mijn boot. Die is zo strak geworden dat mijn gekleurde kralengordijnen, Indiase kussens, glimmende lappen en stoffen niet meer staan. Daar kon ik tot nu toe goed mee leven, maar toch begin ik het steeds meer te missen. Dus is de datsja de oplossing.

Het wordt paars gecombineerd met diep groen en lichtblauw. En alles wat verder ter tafel komt. Ik waarschuw maar vast. Het hippiehuis voor de zomer, het rustige uitgebalanceerde voor de winter.
Is het verontrustend dat ik die gespletenheid heel normaal vind?

Geen opmerkingen: