24-02-2016

Echte vriendschap

Voor een nieuw programma moest ik een testpersoon zoeken. Korte termijn haastwerk. Niemand te vinden.
Ik strikte vriend J. Hij wilde het niet, maar deed het echt voor mij.
Dat bracht een bepaalde verplichting met zich mee.

Het zou op het Mediapark worden opgenomen, dat vond hij een prettig idee.
Er werd besloten dat het beter was om het in zijn huis te doen.
Ik weer bellen.
Met hoeveel we dan zouden komen?
Met twee cameramannen, een geluidsman, twee redacteuren, een eindredacteur, en twee presentatoren. Plus apparatuur. Ik zei met z'n achten. Dat klonk iets minder heftig. De apparatuur liet ik weg. De lunch bracht ik in.
J woont niet groot.
Hij was even stil.
Toen zei hij ja.
Dat was bijzonder. En aardig. En vriendelijk. En alles.

Ik zat een uur met hem aan de telefoon - terwijl hij liever de volgende dag gebeld wilde worden, maar dat stond ik niet toe want haast - om een verslag te maken voor de presentatie. Ik typte me een slag in de rondte om het uit te werken. Vijf pagina's. Ik had het net af. Ik ging de vergadering in.
De test werd van tafel geschoven.

Toen belde ik J...

Geen opmerkingen: