03-11-2014

Training

Gisteren liepen we 20 km op hoog tempo door de duinen van Schoorl. We stonden op een duintop op ons hoofd, renden heuvels op en af, zwommen in zee.
We waren met 15 man. Nou ja, 4 vrouwen. 
Halverwege werd de Iceman herkend door twee vrouwen die voorbij fietsten. Een van de twee was erg enthousiast over het werk dat hij verricht. I vertelde dat we aan het trainen waren voor de Kilimanjaro.
'Ga je dit ook nog met vrouwen doen? vroeg de vrouw.
I spreidde zijn armen en gebaarde naar de vrouwen die achter haar stonden.
'Kijk eens.'
De vrouw keek om. Reageerde niet.
'Ik vind het fantastisch wat je doet.'
'Trek je kleren uit en doe mee,' zei ik.
Verontwaardiging. 'Ik ga me niet uitkleden!'
Ik wees op onze korte broeken en blote basten. Toen vond vrouw twee het tijd worden om zich ermee te bemoeien. Ze keek streng.
'Zij is ook met een groep. Die kan zij niet zomaar verlaten. Dat kan niet!'
Ik vond dat ze me allebei wat letterlijk namen.
Ze stapten weer op hun fiets. 
I gaf de enthousiaste ter afsluiting een enorme klap op haar kont.
Daar heeft ze minimaal een maand lang plezier van.

Geen opmerkingen: