14-11-2014

Morgen weer

Het duurt maar even, ongeveer een minuut, dan is het happen naar adem en de shock die het koude water veroorzaakt voorbij. Dat is het wonderlijke. Ik weet niet wat de temperatuur van het grachtenwater is, maar laten we het erop houden dat het even wat gedachtenkracht vergt om er op een ochtend in november in te springen.

Vandaag zwom ik een aantal keren langs de buurboten heen en weer. Tikte de brug aan. En bedacht hoe wonderlijk het kan gaan. Ik woon hier al bijna twintig jaar en in al die jaren heb ik nooit de behoefte gevoeld om een rondje in mijn achtertuin te zwemmen. Mooi vind ik dat. Die nieuwe invloed die zulke intense ervaringen oplevert.
Ik zwom tien minuten en toen ik daarna onder de douche stond voelde ik heel bewust -het kwam van ergens heel diep in mijn lijf - dat dit goed is.
Heel erg goed. 

Geen opmerkingen: