23-02-2015

Selectie

Het was voor het eerst sinds 25 jaar dat ik op de ski's stond.
We moesten voorskiƫn en onderaan de heuvel werden we verdeeld. Er werd even kort met een skistok naar links of naar rechts gewezen. We zitten in Oostenrijk. Er is niet veel veranderd.
M wilde niet van mij gescheiden worden - aan de kant van degene die de bevelen moeten opvolgen verandert ook niets.
Ze hielden hun poot stijf omdat ik te goed was. Ik wilde toch, want ik ben goed totdat de hellingsgraad de verkeerde richting op gaat. Dan schiet ik in een kramp. Na een zware onderhandeling werd ik in het zwakkere groepje toegelaten. 

Tot het middenstation ging alles goed. Maar halverwege de zwarte deel van een rode piste, dacht ik zak er maar in. Trok mijn ski's uit en roetsjte op mijn kont onwaarschijnlijk hard de berg af. Maar de selectiecommissie was inmiddels verdwenen.

Geen opmerkingen: