21-02-2014

Vrij

De vraag was: bloggers die een ingrijpende verandering hebben meegemaakt door ziekte, verlies of anderszins. Ik had me aangemeld, omdat 1,7 miljoen unieke bezoekers per maand toch net iets anders is dan de 1.120, waar ik overigens ook heel tevreden en blij mee ben.

Vandaag werd ik afgewezen. Op mijn vraag wat doorslaggevend was geweest zei de redacteur dat er toch meer mensen waren met de invalshoek die ze zochten: een ingrijpende verandering.

Mijn eerste reactie was geproest. Een openhartoperatie en het jaar erop borstkanker. Hoe ingrijpend wil je het hebben.
Maar eigenlijk, bijna in dezelfde ademzucht, bedacht ik dat ze heel erg gelijk hebben. Ik heb het meegemaakt, ik ben er zeker wat door veranderd. Maar met de nadruk op 'wat'. Mijn leven staat niet op zijn kop. Ik kan mijn redactiewerk en schrijven blijven uitvoeren, ik kan blijven wonen waar ik woon. Ik kan mijn knapzak pakken.
Ik kan alles en meer.

Als er al sprake is van verandering, dan is het die van vrijheid. Vrijheid van handelen. Hart en borst hebben het versneld.
En dat is alles.

Geen opmerkingen: