27-11-2012

Verleiding

Gisteren lag ik met griep in bed. Dat gaf me een goede kans om te zien wat de Nederlandse tv zoal te bieden heeft. Ik belandde in een tel sell programma. Ik weet dat dat gevaarlijk is, maar toch bleef ik hangen.

Er werd een nieuw fitness programma gedemonstreerd: Insane, geen apparaten, niets, je hebt alleen maar je eigen lijf nodig en onwaarschijnlijk veel doorzettingsvermogen, want het zag eruit als de drill van het Amerikaanse leger en dan nog een tandje erger. En dat moet je dan allemaal uit jezelf halen.
Ik doe 3x in de week Bikram Yoga, en weet dat dat genoeg is, toch dacht ik een paar seconden: zal ik...?

Ik zapte, maar op een ander net werd de Ab Circle Mini gedemonstreerd. Hoe makkelijk is een workout door alleen maar je kont van links en naar rechts te bewegen. Ze deden er natuurlijk ook foto's bij, van voor en na. Bij de vrouwen vond ik eigenlijk bijna alle foto's van voor mooier.

Deze keer was de verleiding moeilijker te weerstaan. Zo'n apparaat leek me wel wat. Midden in mijn zitkamer voor de open haard op zo'n ding zitten. Wijntje erbij, wat nootjes on the side. En maar bewegen.

Tot ik me herinnerde dat ik vorige week in het luik onder mijn vloer een buikspierapparaat tegenkwam, ooit gekocht via tel sell. Ik denk drie keer gebruikt. Misschien vier.

Geen opmerkingen: