07-06-2011

Ongerust

Zo vlak voor het slapen gaan vraag ik me af wat voor routes muizen nemen. Gisteren zette ik een zwaar boek voor een kier bij het voeteneinde van mijn bed. Aan de kant van de muur, waar ik de muis langs had zien dribbelen, zette ik voor de zekerheid een kussen.
Obstructie.
En dan is er natuurlijk die hele berg kussens bij 'de ingang' van het bed die een sprong onaantrekkelijk, zo niet onmogelijk moeten maken.

Maar wat zou jij doen als je een muis was en er stond een kussen in de weg? Loop je dan uit wraak meteen over het bed waar de dader in ligt, via de hals natuurlijk, naar de uitgang om daar te zien dat een boek de weg verspert en word je dan niet gek van drift en begin je onmiddellijk aan de tenen die in de buurt van de enige weg naar de vrijheid liggen?

Ik kom er niet uit.

Geen opmerkingen: