03-12-2010

Inzicht

Tijdens de Sinterklaas- en Kerstdrukte mag ik een paar dagen meehelpen bij boekhandel Schimmelpennink. Dat is historisch zo gegroeid en vervult meer mijn gevoel van zinnig bezig zijn dat dat het echt noodzakelijk is.

Mijn taak was dit jaar eenduidig. Ik moest uitvinden hoe de boekhandelaar de nieuwe plakbandmachine anders kon afstellen. Het was een handig apparaat, dat zeker en het gaf de boekhandel een air van professionaliteit: één druk op de hendel en er kwam een stukje plakband naar voren, maar het formaat van dat stukje beviel niet.

Na een grondige inspectie kwam ik tot de conclusie dat er geen knop of schuif was waarmee je de lengte kon regelen. Twee keer op de hendel drukken was de oplossing.
Daar was de boekhandelaar de afgelopen vier dagen niet op gekomen. We stelden vast dat ik mijn taak op onnavolgbare wijze had ingevuld.

Ik kan weer rustig ademhalen. Mijn positie is weer voor minimaal een jaar veilig gesteld.

1 opmerking:

Anoniem zei

Zinnig bezig zijn is te zwak uitgedrukt.
Uw fabuleuze ontdekking inzake de werking van ons nieuwe plakapparaat zullen wij niet licht vergeten.

Directie Boekhandel Schimmelpennink