24-12-2015

Warme kerst

Ik hing de kerstboom op de Nieuwmarkt vol met exemplaren van Russisch water. De mensen die er een uit de boom pakten - terwijl ik nog bezig was - waren hartverwarmend enthousiast. 
Vanaf nu wil ik alleen nog maar eindeloos veel boeken weggeven. 


Deze man was de eerste. Ik werd hartelijk omhelsd. Hij was blij. Vooral omdat hij geen afspraken had gemaakt voor kerst, dus meteen kon beginnen met lezen. 


En daar waren de vrienden. Waarvan de ene een boek meenam voor zijn moeder.
'Houdt ze wel van seks?' vroeg ik ongerust.
Dat deed ze. Dus niets aan de hand. Het perfecte cadeau voor mams.




Een fijne zuiderbuur moest natuurlijk ook vastgelegd worden. Omdat de Vlamingen van 'mij' houden, hebben Belgen voor altijd een streepje voor. Zonder Vlaamse prijzen ook, overigens.



Er kwam een dakloze man naar me toe. 'Hé, dat is mijn boom! Ik heb al zo vaak gezegd, waarom hangt niemand er wat in. En nu doe jij het!'
'Wil je een boek?'
'Nee, joh, ik lees helemaal niet.'


En dan meteen een lieve reactie:
Liep net over het plein en vond je kerstcadeau in de boom. Heel erg bedankt. Leuk gebaar. Wordt geapprecieerd. Ben niet zo'n lezer, maar zal deze zeker uitlezen. 
Mijn beste wensen voor de Kerst voor jou en wees gerust vanaf nu lengen de dagen weer.
Ulreïa et Suseïa

Voor de onbekenden op de foto: mocht je het vervelend vinden dat ik je foto gepubliceerd heb, laat me weten. Haal ik hem er meteen weer af.  

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Geweldig leuke kerstverrassing!

Suzanne zei

Wat een leuke actie.