02-12-2015

Arbeidsethos

Vanmorgen kwam ik om 6.45 mijn bed uit, handelde mijn mail af (niet alles, de lijsten zijn nog steeds niet weggewerkt, maar ala) en ging om 07.55 de deur uit om een kop koffie te halen in het cafeetje hierachter dat om 08.00 opengaat. Daarna liep ik weer naar de boot en deed net of dat mijn kantoor was.
Om precies 8.18 zat ik achter mijn bureau. Ik zei nog net geen goedemorgen tegen de plant.

Mijn beleid is nu dat ik de telefoon niet mag opnemen, anders ben ik zo een half uur of meer kwijt. Maar toen belde M en die is altijd erg kort van stof.
Hij was onderweg naar zijn werk. Ik vertelde hem mijn prestatie van vanmorgen. Hij vroeg zich af waarom ik dat in godsnaam deed. Ik mompelde dat ik het beste schrijf, in de ochtend.
M: 'Jij doet maar alsof dat heel normaal is al dat werken, maar goed. Ga maar weer verder met die verhaaltjes van je.'

Geen opmerkingen: