16-12-2015

Als man

Op FB verscheen een enquête van Bruna. De eerste vraag is of je een man of een vrouw bent. Ik vulde het waarheidsgetrouw in. Het lijstje dat eruit kwam sprak me niet zo aan.
Daarna vroeg ik me af of het lijstje met precies dezelfde antwoorden anders zou worden als ik een man zou zijn. Ik deed de test opnieuw. Maar dat schoot niet op.

* Mannen kunnen niet invullen dat ze van romantische films houden.
* Vrouwen kunnen niet kiezen voor whisky als drank die tijdens de kerst niet mag ontbreken.
* Vrouwen mogen daarentegen wel klikken op een of andere vage knalroze aardbeiendrank.
* Vrouwen mogen niet kiezen wat hun favoriete leesplek is. Een hangmat, een chesterfield, op de bank bij een open haard of achter het bureau. Nee. Zij mogen - hoera - kiezen uit foto's die zouden moeten weergeven hoe hun favoriete kerstboom eruitziet.

Laat ik nou net graag lezen met een whisky in mijn hand, wegzakkend in een chesterfield zonder dat een kerstboom met kaarsen elk moment in de hens kan vliegen. 

Geen opmerkingen: