11-12-2014

Licht

Om een positieve winter te bewerkstelligen, ging ik naar de winkel om een lamp te kopen die via het plafond een bende licht zou kunnen verspreiden. Zodat ik kan zien welke kleding er in mijn kast ligt en ik ook op een normale manier kantoortje kan spelen.

Ik zag twee opties. De verkoper nam de verschillen met me door en toen ging ik even denken. En koos voor de mooiste vormgeving. De prijs was hetzelfde. Ik vertelde de verkoper dat ik eruit was.
Hij weigerde. Hij zei nogmaals dat die lamp er weliswaar mooi uitzag, maar dat die niet via het plafond kon en dat hij veel te weinig licht gaf. Als ik die andere nam kwam ik thuis met datgene waarvoor ik vertrokken was.
Ik probeerde door te zetten. Het had geen zin. Ik probeerde nog een keer. Tevergeefs. Toen liet ik me vrolijk ompraten en vond het intussen geweldig dat de man schijt had aan de keuze van de klant.

Nu heb ik dus een lamp die via het plafond gaat. Hij zet de hele werkhoek in fantastisch licht. Door al dat licht beweeg ik mij vrolijk door de donkere dagen.
Af en toe denk ik nog aan de mooie. Die mij alleen een smal straaltje tegen de muur had kunnen geven.
Binnenkort ga ik langs de lampenwinkel om de man te zeggen dat hij de verkoper van het jaar is geworden. En dan reik ik hem de Negeer-Ligtharts-wensen-dan-komt-het-goedpenning uit. 

Geen opmerkingen: