24-03-2010

DvdD

Ik ben druk bezig met het schoonmaken van mijn terras, als ik de buurman zijn bijna gezonken bootje zie hozen. Moeizaam met een puts vanaf de kade. Bij het bootje heeft het water de hele winter tot aan de rand gestaan, dus best goed dat de buurman actie onderneemt.
Ik heb een elektrische pomp. En omdat ik mijn Daad van de Dag nog niet heb gedaan, bied ik hem het vruchtgebruik aan. Dat vindt hij een goed idee.

Hij haalt een verlengsnoer terwijl ik de pomp in zijn bootje laat zakken, dan loop ik naar binnen om de boel verder te regelen. Op mijn weg terug hoor ik hem heel droogjes zeggen: 'Hij zinkt.'
Ik kijk om en zie het laatste restje boeg filmisch zinken. Een mooi shot. Maar mijn buurman heeft er niets aan. Hij staat te kijken naar de belletjes. 'Snel gaat dat,' zegt hij nog.

We turen samen in het water waar het dekzeil zachtjes naar ons wuift.
Morgen mijn DvdD net iets eerder inzetten.

1 opmerking:

Anoniem zei

Ik ben heel blij dat ik je blog gevonden heb, kan niet stoppen met lezen en pies bijna in mijn broek!
xxxx Gerdien