16-05-2014

Iceman

Vandaag zat ik in een ijswaterbad van de Iceman. Het is net zo vreemd als het klinkt. De Iceman - hartstikke ADHD, intens, onaangepast, ongepast, dus geweldig, had ons eerst een middagje warmgestoomd zodat we ons als grande finale zelf in het ijswater konden laten zakken.

In de pauze was ik nog wel even naar hem toegegaan om te checken of je zo'n geintje ook kon doen na een openhartoperatie. Iceman: 'Ik heb ze er bij die hebben drie openhartoperaties gehad. Dus ga er maar gewoon in zitten.'

We stonden met zo'n man of 50 naast het bad al te rillen in onze zwembroeken. Ik bekeek de gezichten van de andere cursisten terwijl ze het bad in gingen en stond niet te popelen, dus liet ik eerst een hele rij mannen voorgaan. Toen die er allemaal ongeschonden uitkwamen, wilde ik het dan ook wel proberen.

Ik zat er in (hoera) maar kreeg mijn adem niet rustig en toen wilde de Iceman dat ik een liedje met hem zong. Iets met rode en witte stippen. Ik deed het. Het kwam er met diverse intervallen uit. Geen touw aan vast te knopen.
Intussen zat ik al best lang tot mijn nek in dat ijskoude water tussen de ijsblokjes. Surrealisme ten top.
De Iceman had gezegd dat je het op een gegeven moment warm krijgt.
Daar heb ik eerlijk gezegd helemaal niets van gemerkt.  

Geen opmerkingen: