30-05-2014

Missie

Ik geloof erin dat als je doet wat je 'moet' doen er krachten aan het werk gaan die ervoor zorgen dat het allemaal met een ongekend gemak gaat en dat alles en iedereen lijkt mee te werken zodat jij je doel kan verwezenlijken, zodat je wel in die krachten moet gaan geloven mocht je daar nog niet van overtuigd zijn geweest.
Bent u er nog?

Op de Camino zei D tegen me dat ik een kinderboek over kanker moest gaan schrijven. Ik ben nu anderhalve maand terug en zit inmiddels op 76 bladzijden. Het schrijven gaat met flierefluitersgemak, iets wat ik met schrijven niet gewend ben. 
Maar wat ik nog veel mooier vind is dat mijn wens: ervoor zorgen dat ernstig zieke kinderen door mijn verhalen heel even hun ziek-zijn kunnen vergeten, nu al  is ingelost. 
Het verhaal op maat is goed geland. Bij precies het juiste bed, op precies de juiste tijd, voorgelezen door precies de juiste persoon. 
Alles klopte. En ik denk dat het is omdat ik nu doe wat ik 'moet' doen.
Zo eenvoudig.   

Geen opmerkingen: