31-05-2014

Lenen

Ik ben nu binnen twee weken 2x mijn fietssleutels kwijtgeraakt. Misschien klinkt dit triviaal, maar ik raak echt nooit iets kwijt en al zeker geen sleutels. En al helemaal niet van een geleende fiets.

Ik weet exact het moment van verliezen en de plek.
De eerste keer was het na een etentje met F en S en gebeurde het tussen de parkeerplaats voor het volkstuinterrein en mijn huisje.
Bij mijn huisje zet ik mijn fiets nooit op slot, dus kon ik gewoon verder met mijn leven. Ik hoefde alleen maar een nieuw slot te kopen.
De tweede keer was in het Westerpark. Tussen het kinderveldje en de pizzaman met vuurovens van de Rollende Keukens. Maar daar deed ik hem wel op slot. Dus liep ik vannacht met een fiets te zeulen. Wiel omhoog. Blik op: ik jat hier helemaal niets.
Ik was overigens niet alleen de sleutel zelf kwijt, maar ook de reservesleutel die ik voor het gemak aan de sleutelhanger had laten hangen.

Zou die fiets er genoeg van hebben om door mij geleend te worden? Dat ga je dan wel denken vanwege die termijn waarbinnen het verlies plaatsvond en mijn blanke voorgeschiedenis.
Ik ben er nog niet helemaal uit. Eerst maar even een slijptolletje lenen.  

Geen opmerkingen: