21-05-2014

Hiigh

Er hing een heftige ammoniacgeur rond mijn huisje. Was het misschien toch een steenmarter geweest die me uit mijn slaap gehouden had. Ik zocht even op hoe de steenmarter ruikt.

-Steenmarters kunnen voor extreem veel stankoverlast zorgen. 
-Steenmarters doen hun behoefte altijd op dezelfde plaats. 
-Steenmarters slepen hun prooien mee naar schuilplaatsen en laten soms grote delen van de buit achter. 
-De kadavers zullen uiteindelijk ontbinden met een vreselijke stank tot gevolg. 
-Vervolgens kan er een vliegenplaag in huis ontstaan als maden de kans krijgen om zich te ontpoppen tot vliegen.

Stront, kadavers, vliegen en maden. Dat zijn geen ingrediƫnten voor een prettig verblijf in een buitenhuis.

De tip was ze te verjagen met een wc-blokje. Die had ik niet, dus goot ik dikke bleek op het ene schoteltje en Ajax (dennen) op een ander omdat ik Ajax uiteindelijk toch meer naar wc-blok vond ruiken.
Ik zette het in de hoek van mijn huisje, waar ik het beest had horen krabben. Voor de zekerheid stak ik ook nog een rozen geurkaars aan.
En buiten toch ook maar een schaaltje Ajax.

Ik zit nu te typen, in de schoteltjeshoek. Al high en dizzy van de chemicaliƫn.
Ergens krijg ik toch t gevoel dat de marter me op dit moment aan t beloeren is. En in zijn steenmarters vuistje lacht. 

Geen opmerkingen: