28-05-2014

Doen wat je moet doen

Voor mijn camino-volgers even een update over de Wizzard. Via toch nog wel een aantal omwegen: mij afzetten in San Sebastian, een weekje Camino del Norte naar Santander, op het laatste moment toch dronken de ferry op om een rondje Engeland te doen: vrienden bezoeken, naar huis om al zijn spullen te verkopen, 1 rugzak over te houden om die weer op zijn rug te slingeren en een lift te krijgen naar de hippies in het voormalig klooster in de buurt van Muxia.

Ik krijg mailtjes van hem: 'Aloha Wizzardess' of 'Mahalo Dearheart', en dan volgen er totaal onbegrijpelijke berichten met sterren en symbolen, en ik vermoed dat hij de punt een overbodig leesteken vindt. Maar als ik hem live sprak begreep ik hem ook maar half omdat hij zo binnensmonds, ongearticuleerd bezig was. Dus dit is lekker vertrouwd.

Wel begreep ik dat zijn slaapkamer een hangmat in een gigantische boom is, en dat hij naar ons billion star hotel is gegaan. Dat maakte wel even dat ik de checklist doe-ik-wat-ik-wil-doen afging. Maar aan deze kant klopt het gelukkig ook nog. Misschien zelfs meer dan ooit. 

Geen opmerkingen: