02-05-2014

Tuinwerk

Mijn nieuwe oude kantoor bevalt goed. Het staat midden in een tuin van 320 m2. Er hangen engelen aan de muur, er zitten elfen op lampen, er hangen glittergordijnen, en kleurrijke dingen aan de muur. Het thema is rozen. In dit kantoor mag en kan alles. De perfecte sfeer om kinderverhalen te schrijven.

Af en toe, als het schrijven even stokt, loop ik naar buiten en haal onkruid weg. Of maai het gras. Of snoei een boom. Of ik loop over het terrein om te zien hoe mooi de tuinen van anderen zijn.
Aan het eind van de dag heb ik niet het gevoel dat ik heb gewerkt, al is de productie hoog, en na zessen wordt het kantoor een boshut waar wordt gewoond.
Het is een bijzondere luxe om mijn leven zo in te kunnen richten. Ik weet niet wie ik daarvoor moet bedanken. Maar toch: 'Bedankt.'

Geen opmerkingen: