01-08-2013

Franse slag

Ik was met de tafel bezig toen K de tuin op kwam. Hij zei het niet, maar aan alles was duidelijk dat hij een timmerende vrouw waardeert.
En passant liet hij me even zien hoe gereedschap gebruikt moet worden, ik luisterde zowaar en, wat nog mooier is, ik bracht zijn adviezen in praktijk.

Klussen confronteert je wel met je karakter. Ik bekende K dat ik altijd begin zonder echt goed na te denken, doe wat, vind dan ook dat het lekker snel moet gaan, en als het dan niet meer te veranderen is, ga ik het erg zitten vinden dat ik niet netter heb gewerkt.

K: 'Ik doe precies het tegenovergestelde. Maar kan je vertellen dat het niet uitmaakt.'

Hij moest het twee keer herhalen voordat ik wilde aannemen dat het klopte wat ik hoorde. Zijn eindresultaat was ook ruk. En dat schept wel een band. 
En betrekkelijkheid.

Geen opmerkingen: