02-04-2014

Om te gillen

De Camino is drukker dan in het begin. Om een Compostella te krijgen (een oorkonde: bewijs van goed gelovig wandelgedrag), moet je in ieder geval de laatste 100 km hebben gelopen. Daar kijk ik, vrouw van 709km, natuurlijk op neer.

Er zijn opeens diverse groepen onderweg. Zo ook een groep geestelijk gehandicapten. De Apotheker en ik troffen ze in onze herberg. Het zijn Duitse geestelijk gehandicapten.
De apotheker sprak een app in voor zijn vrouw, en op de achtergrond gilde een vrouw moord en brand. Hij ging onverstoorbaar door met zijn boodschap. Het gegil ging ook gewoon door.
Toen hij de boodschap had ingesproken keek hij me aan en zei: 'Ik weet niet wat mijn vrouw van dat gegil op de achtergrond maakt.' En haalde zijn Amerikaanse schouders op.  

Geen opmerkingen: