09-04-2014

Fawlty Towers

De vrouw van het hotel was een beetje opdringerig. Ze deed er alles aan om mij te houden in plaats van door te lopen op zoek naar ander onderdak. Ze deed dat totaal onverstaanbaar. Ze beweerde dat alle Nederlanders Duits praten, dus praatte ze Duits tegen me. Hoe vaak ik ook in het Spaans antwoordde, ze wilde er niet aan.

Ik regelde een kamer op de eerste verdieping en liep naar buiten om de Wizzard te halen. Die wilde liever helemaal bovenin zitten vanwege het uitzicht. Ik veranderde het, maar zag op de balie een notitie dat er wifi op de eerste en tweede verdieping was. Ik vroeg haar of het ook op de derde was. Ze reageerde geïrriteerd. Jazeker.
Ik dacht nog van mezelf dat het inderdaad onlogisch gedacht was, maar de onlogische gedachte bleek te kloppen: op de derde geen wifi.
We gingen een verdieping naar beneden.
Het was er koud. De Wizzard ging in bad en zei dat het hem aan Fawlty Towers deed denken. Je kon het bad alleen maar vullen met de douche. De telefoon ging 1x over als je naar de receptie belde en verbrak dan automatisch de verbinding. De verwarming deed het niet.
Ik ging naar beneden.

De vrouw was niet gecharmeerd van mijn komst. Ze was boos. Op de tweede was natuurlijk geen verwarming - hoe haalde ik het in mijn hoofd - want er waren geen gasten. Op de eerste, daar konden we verwarming krijgen. Ik bleef staan en bedacht dat het toch niet heel klantvriendelijke opstelling was, maar ook dat het niet zoveel zin had om stennis te maken.
Ze zou me dekens brengen. Dat was het. En de verwarming een heel klein beetje aanzetten.
We hebben het kouder gehad dan onze nacht buiten. En de bed bugs kregen we er gratis bij. 

Geen opmerkingen: