28-06-2013

Vijand

Voor in het kabouterhuis kocht ik een koffiefilter. Ik kreeg genoeg van de oploskoffie, die weliswaar heel goed was voor oploskoffie, maar niet goed genoeg om er geen genoeg van te krijgen. Dus maak ik nu lekkere koffie.
Geluk bestaat uit kleine dingen.

Ware het niet dat de nieuwe fluitketel iets mankeert, alleen weet ik niet wat. Ik kocht hem vorige week bij de Blokker en toen ik deze week met de koffiefilter bij de kassa stond, zag ik een plaatje met een productwaarschuwing voor fluitketels. Ik herkende mijn fluitketel niet. Dus las niet wat het gevaar van de ketel behelsde.

In mijn huisje aangekomen zag ik dat het wel degelijk mijn fluitketel was die gevaarlijk is. En nu beïnvloedt dat mijn genot. Ik vraag me steeds af waar ik nu bang voor moet zijn. Ontploffing? Het smelten van bepaalde delen of een onzichtbaar gevaar waardoor ik aan een langzame zeer pijnlijke dood sterf? Het maakt het kookproces onrustig.

Aan de andere kant is ieder gelukte kop koffie een overwinning op een onzichtbare vijand. Wie doet mij dat na.

Geen opmerkingen: