22-06-2013

Hond

B&W kwamen samen met hond Moos logeren. W stelde dat het zo opmerkelijk was dat zijn hond precies wist dat hij in een tuin was, dus nooit zijn behoefte zou doen.
Ik vroeg me af hoe die hond dat zou moeten weten, maar vertrouwde op de overtuigende houding van zijn baasje.
Waarom dat altijd een verkleinwoord is, vroeg ik me trouwens wel af. 

De hond was ook erg goed tegen de konijnenplaag die er op het park heerst. Hij zou er zeker wel een aantal achterna zitten en voor altijd verjagen.
Ik vond de aanwezigheid van de Moos bijna prettig.

We zaten in de zon en Moos lag rustig tegenover ons te mijmeren toen er plotseling een kat achter hem opdook. Zodra de kat doorhad dat het bruine hoopje een hond was, rende hij als een gek weg.


Moos keek loom naar ons op. Er gebeurde waarschijnlijk iets. Zijn neus ging van links naar rechts, en nog een keer, toen pas sprong hij op en rende door de tuin achter de kat aan.
Veel te laat, maar ala, wel in de goede richting.
De volgende ochtend lag er een grote drol in de tuin.

Misschien dat ik nu dat verkleinwoord toch wat beter snap.

Geen opmerkingen: