19-06-2013

Verloop van tijd

Ik heb nu vijf dagen geen alcohol gedronken. Zelfopgelegd.
Ik trotseerde 3 etentjes en een verjaardagsfeestje. Dat is onwerkelijk, maar het gebeurde echt. Roze limonade met een aardbei erin, in een wijnglas.
Een mens moet wat.

Ik heb geen ontwenningsverschijnselen, behalve in mijn hoofd. Ik voel geen voordelen, behalve dat ik nu zeker weet dat als ik 's morgens hoofdpijn heb, het dus echt een oorspronkelijke pijn is, en niet een of andere flauwe omweg van de drank. Nou heb ik bijna nooit hoofdpijn, dus zo'n groot voordeel vind ik dit niet.
Mijn lever voel ik niet. Voelde ik hiervoor ook niet. Dus of hij het nu prettig vindt om vrij te hebben, weet ik ook al niet.

Vijf dagen is waarschijnlijk te weinig om een conclusie te trekken.
Vijf dagen is lang genoeg om te weten dat vijf maanden best lang is.

Geen opmerkingen: