05-06-2013

Verhuizen

De afgelopen weken zijn twee vrienden van mij verhuisd zonder daar vooraf melding van te maken. Dat is een vreemd gevoel. Ik was gehecht aan die huizen. 
Ik weet hoe het vroege daglicht er door de ramen valt, waar je in de namiddag het beste met een glas zit, waar ik de maan kan verwachten en hoe hard de muziek gezet kan worden zonder de buren lastig te vallen.

Door het niet te vertellen heb ik niet voor een laatste keer door de kamers kunnen lopen, voor een laatste keer het balkon op kunnen stappen of even over de ronding van het trapgat kunnen strijken om dan stilletjes te bedanken, rustig afscheid te nemen en de nieuwe bewoners er fijne voetstappen te wensen. 

Die voetstappen op de vloer liggen er niet voor niets, in dit huis wordt immers alles bewaard...

Dus vrienden! Ga je verhuizen, geef dan ook even een house leaving.
Wel zo schappelijk. 

Geen opmerkingen: