18-11-2012

Zonder de jongens

Ik klopte aan bij het tuinhuis van R en S. Toen bleek dat B&W er niet waren, vroegen ze me wel drie keer of ik alleen was gekomen. Ik had niemand in de reservepositie achter de heg opgesteld, dus moest ik dat drie keer bevestigen.

'Het leken me zulke aardige jongens,' zei S.
'Dat zijn het ook.'
'O.' 
'Kunnen die je niet helpen?'
Ik vroeg me eigenlijk af waarmee, want ik kwam zaken met ze doen over zonnepanelen, omvormers en regelaars. Zouden ze nou bedoelen dat ik hulp nodig had om met hen te onderhandelen?
S bleef me vorsend aankijken.
'Ja, natuurlijk kunnen die me helpen,' zei ik.
Nog steeds die blik.
'Dat gaan ze ook wel doen,' voegde ik er voor de zekerheid maar aan toe.
'Goed zo,' zei S.

Ze waren gerustgesteld. Er konden zaken gedaan worden.  

Geen opmerkingen: