10-11-2012

Kabouterhuis

Ik heb drie maanden van mijn huisje kunnen genieten en zal eens eerlijk de balans opmaken.

Nadelen: 
  • Elke maand het pad voor de helft schoffelen.
    Ik denk dat ik dat erg ga vinden, nu vond ik het nog hilarisch vanwege mijn verkeerde techniek en alle mensen die voorbijkwamen en gezellige dingen zeiden en de buurvrouw die gilde dat ze dit oprecht haatte. 
  • De overbuurman die zich met het stoken van mijn vuur bemoeit.
  • Misschien de verplichte werkuren. Maar ik heb ze nog niet hoeven doen, en als ik 1x met 5 vrienden kom ben ik er in één keer vanaf. En ik denk dat het juist wel leuk is om andere bewoners te ontmoeten. Maar goed. Twijfelgevalletje dus. 
  • De vrees dat er 's nachts een ongenode verkrachter voor mijn bed staat 
  • Het seizoen dat stopt op 1 november
  • Het risico op daklozen in de winter
  
Voordelen:
  • Een tuin hebben van 320 m2. Dit telt eigenlijk minimaal tiendubbel, maar ala. 
  • Het huisje waar ik een duizend-en-één-nacht sfeer van kan maken
  • De vogels en de egels en de vossen en konijnen en mollen die er zijn
  • Het hebben van een buitenhuis midden in de stad
  • Het gevoel van totale rust dat op je neerdaalt zodra je het terrein opfietst
  • De financiële haalbaarheid van het geheel
  • Het fikkie stoken en naar de sterren kijken en het genieten van de stilte
  • De ouderwetse hulpvaardigheid die er heerst
  • De gekke ontmoetingen met de bewoners en alleen als je zelf sociaal wilt zijn
  • De regels die gebroken worden
  • Het vakantiegevoel dat je krijgt als je er een nacht slaapt
  • Het douchen met de open deur
  • Het enorm zichtbare effect van alles wat je er aanpakt
  • Het enthousiasme van mijn vrienden 
  • Het ontdekken van een nieuwe buurt, het geweldige Westerpark
  • Het eigen maken 
  • Het krijgen van de meest fantastische planten van een laangenoot
  • De geweldig leuke buurvrouw
  • De buurman van de andere kant die er nooit is
  • De appelboom 
  • Het groen dat mijn tuin totaal omsluit zodat ik door helemaal niemand gezien word
  • De namen van bomen en planten die ik plotseling wil weten
  • Het terug naar de basis
  • De warme avonden aan een lange tafel vol vrienden onder de appelboom
  • De romantiek
Duidelijk dus.

Geen opmerkingen: