21-11-2012

Geen tijd maar kosten

Ze kwamen niet zomaar binnen, maar via de wal en via het water. Een schitterend slepertje legde langszij aan. 'Hoort hij er ook bij?' vroeg ik nog. Dat was inderdaad het geval. In no time stond mijn boot op haar kop om haar op het riool aan te sluiten.

De meeste woonboten in Amsterdam zijn nog niet aangesloten op het riool. En ik ben erg voor aansluiting. Het enige is dat de gemeente Groningen die kosten op zich neemt, en wij hier in de hoofdstad daar zelf voor op moeten draaien. Lijkt mij een prachtig gevalletje van rechtsongelijkheid, maar dit terzijde.

Het was heel gezellig. Leuke mannen, goede tips voor andere klusjes, een bout die even aangedraaid werd zodat mijn terras aan mijn boot blijft hangen, er werden kaartjes van andere oplossers overhandigd, enzovoort.

De gezelligheid duurde van negen tot drie.
Maar om nou voor 3400 euro een gezellig dagje hebben...
Zo'n geïsoleerd leven leid ik nou ook weer niet.

Geen opmerkingen: