18-10-2010

Fijn kind

Schuin tegenover een verongelijkte twintiger kan ik niet anders dan meeluisteren met het gesprek dat zij onderuitgezakt voert.

'Hi mam, kan het eten zo klaar zijn als ik thuis kom (pruilend) 'anders ga ik chippies eten.'
...
'Goulash.'
...
'Dat had je twee uur geleden moeten bedenken.'
...
'Nee, dat ga ik echt niet doen, dan moet ik helemaal teruglopen.'
...
'NEE! Dan pak ik zo de auto wel.'
...
'Okey, dag.'

Tegen een vriendin die gespiegeld tegenover haar zit:
'Dan kom ik zo thuis en dan zit ze nog in pyjama. Heeft ze geen zin om zich aan te kleden. En maar de hele dag op de bank hangen. Sommigen hebben dat, zitten de hele dag op de bank op hun reet en krijgen daar geld voor. Wil ik ook wel.'

En ik wil wel dat de tijd van het Spaanse rietje weer wordt ingevoerd. Handje uitstrekken en zwiepen maar.

Geen opmerkingen: