05-10-2010

Bootje

A belt me op.
'We hebben een boot.'
'Wat?'
'Ik moest toch een bootje kopen? Nou, dat heb ik gedaan.'
Ik vind dat indrukwekkend manlijke taal. Nou weet ik toevallig wel over welke boot hij het heeft. We hebben er zondag in gevaren. A heeft als een professional onderhandeld, nu is het de koop van ons leven. Het is ook onze eerste aankoop samen.

Ik bel mijn oom van 90 die al jaren meeleeft met mijn wel en wee.
'Een boot, dat past zo bij je.'
'Ja, en het is zo fijn dat A dat ook zo geweldig vindt.'
'Kan mij wat schelen, mannen zijn er genoeg, maar het past zo bij jou!'
Ik krijg de slappe lach. Ik heb in het verleden nooit gemerkt dat er mannen in overvloed zijn. En al helemaal niet van A's kaliber.
'Luistert hij mee?
'Nee.'
'O, dan moet ik je gelijk geven. Het is een hele bijzondere man. Maar als hij bij je zou zijn zeg ik: mannen genoeg!'

1 opmerking:

Pieter zei

Caroline, ik ben een fan! Mijn mannelijke man wil ook een bootje kopen, en dus gaan we binnenkort naar een jachtmakelaar. Ben benieuwd. Schrijfze!