01-10-2010

De K van

De redactrice belde me terug om te vertellen dat ze haar twijfels had n.a.v. mijn cv omdat ik geen ervaring had met consumentenprogram- ma's. Ze was maar liever meteen heel eerlijk. Dat vond ze erg belangrijk.

Kortom: ik stond stijf van de stress, iets waar ik normaal geen last van heb. Het gesprek met haar en de eindredacteur ging goed en ze wilden me hebben. Ik twijfelde, niet alleen om de dagprijs, maar ook omdat ik geen goed gevoel bij de redactrice had. Maar na een doorwaakte nacht waarin ik in gedachten allerlei onderwerpen aandroeg, wist ik dat ik niet moest zeuren over foute vibes en het moest doen.

Dat mailde haar ik met de vraag of de reiskosten er wel bovenop kwamen. Ze mailde kortaf terug dat dat het geval was. Prima. Mijn beste vriendin hoefde ze niet te worden. Ik had het wel aardig gevonden als ze gezegd had dat ze blij was dat ik de beslissing had genomen, of iets dergelijks. Maar toen bedacht ik me dat ze natuurlijk liever eerlijk en open was en dat ze dat helemaal niet vond, dus wijselijk haar mond hield.

Vandaag ontving ik een mail van haar dat omdat ze niets meer van mij hoorde ze er van uit ging dat ik het niet wilde doen vanwege de dagprijs. Ze waren in onderhandeling met iemand anders. Maar verder wel veel succes.

Tot zover de redactrice die zo graag maar meteen eerlijk was. En omdat ik soms ook heel eerlijk en open wil zijn weet ik eerlijk gezegd nog wel een item voor de volgende uitzending. 

Geen opmerkingen: