21-10-2010

Boeven vangen

Bij het kruispunt zeker acht agenten op mountainbikes. Ze staan op de hoek met elkaar te keuvelen. Het ziet er gezellig uit. Als een bedrijfsuitje.
Ik fiets door langs het pad achter het Okurahotel. Net te laat besef ik wat er gebeurt. Twee agenten, mountainbikes tegen de boom, pakken een grote man die op een bankje zit. De ene draait zijn arm om en de ander legt zijn hand, hij heeft leren handschoenen aan, op de mond van de verdachte die heftig tegenstribbelt.
'Meewerken!' schreeuwt de agent terwijl hij de arm net iets verder uit de kom draait.

Ik zie in een flits van alles gebeuren. Handlangers die vanachter een boom het vuur op me openen, een misdadiger die mij handmatig van mijn fiets sleurt en met mij de wisseltruc wil uithalen. Explosieven die vlak voor mijn band ontspringen, een geblindeerd busje dat langsrijdt de schuifdeur opent en mij naar binnen trekt.

Is allemaal niet gebeurd.
Maar die man, die man werd wel meegenomen.

Geen opmerkingen: