03-07-2014

Hartslagen

De man beplakte me. Ik vond het aantal plakkers best veel, maar dat kwam vooral omdat ik er met mijn kleding geen rekening mee had gehouden.
Op straat kwamen de blikken.
Het kastje bundelde onder mijn borsten. Ik voelde me een St Bernard.


Ik kreeg een dagboekje mee waarin ik van minuut tot minuut moest opschrijven wat ik deed om te zien of de inspanning van mijn hart ongeveer overeen kwam met hetgeen ik gedaan had. En daarmee kwamen de problemen.

De ademhalingsoefeningen zijn nogal intens, extreem hard inademen en snel uitademen (30x) en dan het zo lang mogelijk inhouden van mijn adem (ik ontplof elke keer, en dan kom ik happend naar lucht weer bij om het hele circus 3x te herhalen). Verder sta ik tussendoor 4x op mijn hoofd en ben ik deze aan het oefenen (zo vaak ik zin heb als onderbreking van het schrijven: vaak dus).  
Mijn hartslag schiet ervan omhoog.
Ik zat wel even te twijfelen met mijn pennetje in mijn hand. De cardioloog zal denken dat ik een onweerstaanbaar afwisselend leven heb met een goede drive. 
Oefening schreef ik uiteindelijk. Als hij erop staat, zal ik het toelichten. Of ik doe het even voor.

Geen opmerkingen: