28-02-2013

DHL

DHL verwachtte serieus dat ik van negen tot vijf thuis ging zitten wachten op de aflevering. Ze hebben een tracking systeem. Waarom is mij totaal onduidelijk, want daar staat alleen dat het in behandeling is. Ik belde. Ze konden mij niet zeggen of het 's ochtends of in de middag zou worden afgeleverd. Ze wilden mij de route van de chauffeur niet zeggen.
Ik berustte.

Hoewel ik wist dat ik van het trackingsysteem niets wijzer zou worden, klikte ik het nog een keer aan. Het was inmiddels twee uur. Er stond opeens dat de bestelling niet afgeleverd had kunnen worden.
Ik haalde heel diep adem. En belde.

De man vertelde dat de chauffeur mijn huis niet had kunnen vinden.
Dat het Amsterdam is, waar de chauffeur al ik weet niet hoe lang van die pakketten aflevert, heeft niet structureel aan zijn vaardigheid bijgedragen. Dat er woonboten bestaan wist hij blijkbaar niet.
De chauffeur had de nummers 33 t/m F gezien. Maar K was er niet, en helemaal niemand van de flat (ik woon tegenover een grachtenpand) had hem kunnen vertellen waar nr K was. Ik ken iedereen uit dat huis.
Dat hij zijn telefoon had kunnen oppakken en even naar mij of naar kantoor had kunnen bellen, was niet in hem opgekomen. En de man die mij te woord stond vond dat allemaal heel erg normaal.
Ik wilde dat chauffeur even om zou keren, dan hadden we het gehad.
Kon niet.
Dan wilde ik als eerste op de route gepland worden voor de volgende dag.
Kon niet.
Dan wilde ik een uur van te voren door de chauffeur gebeld worden.
Kon niet.
Na wat ferme zinnen van mijn kant, die totaal geen indruk maakten, wilde hij dat dan wel aan de chauffeur vragen, maar hij kon niets beloven.
Ik op mijn beurt kon niet beloven dat ik die chauffeur niets aan ga doen, morgen.

Geen opmerkingen: